Beleving, baristi en boeken.
Op vrijdag 23 maart opent in de Kruisstraat in Assen een bijzondere samenwerking tussen twee op het oog totaal verschillende bedrijven. Bruna en Doppio Espresso slaan de handen in een en starten met een pilot vestiging waarbij de winkelbeleving van de Bruna versterkt wordt door de koffiebeleving van Doppio Espresso.
Ruim anderhalf jaar geleden is er voor het eerst contact geweest tussen Bruna en Doppio Espresso. Beide bedrijven waren van mening dat er synergie voordeel te behalen valt bij een samenwerking. De precieze uitwerking en invulling moest echter nog gevonden worden.
Jacques Hartog, reeds vele jaren franchiseondernemer bij Bruna was vanaf het begin enthousiast en is in meerdere opzichten de aanjager van het project binnen Bruna. Jonathan Teoh en Peter van Eijl eigenaren van de snel groeiende koffieketen Doppio Espresso hadden niet lang nodig om de conclusie te trekken dat er zeker mooie mogelijkheden liggen in het combineren van beide formules.
Als klap op de vuurpijl was het Warenhuis Vanderveen, waar de Bruna sinds jaar en dag gevestigd is, zelf ook al in contact geweest met Doppio Espresso. Alle puzzelstukjes vielen op z’n plek en nu is het zover. De eerste Doppio Espresso shop-in-shop en de eerste Bruna met een koffietheater zijn een feit.
De afgelopen weken heeft Michel Hartog een uitgebreid trainingsprogramma bij Doppio Espresso gevolgd en is hij samen met zijn team klaargestoomd om de beste koffie van Assen te serveren. Zijn broer Rutger zal het stokje van vader Jacques de komende jaren gaan overnemen en de Bruna gaan runnen.
Doppio Espresso Assen zal naast koffie een uitgebreid assortiment van theeën, sappen, gebak en broodjes voeren. In de zomer zal er voor de zaak een terras komen waar mensen kunnen bij komen van een dag winkelen, heerlijk een cappuccino drinken of lunchen met zakenrelaties of bekenden.
Als deze vestiging een succes blijkt zal de samenwerking tussen Doppio Espresso en Bruna verder uitgewerkt worden. Er is immers nog veel onontgonnen gebied als het gaat om koffiebeleving in de Nederlandse detailhandel en kantooromgeving.