Brand new, new brand
Espressobarketen Doppio Espresso heeft een nieuw logo, dat innovatie en vooruitstrevendheid uitstraalt en voor een stukje herkenbaarheid moet zorgen. Het nieuwe beeldmerk weerspiegelt de kernwaarden van het jonge succesvolle bedrijf.
Een nieuw jaar, nieuwe mogelijkheden en kansen. Hoe beter te beginnen dan met de lancering van een nieuw logo. Doppio Espresso begint 2014 met de uitrol van een nieuw beeldmerk. Het nieuwe logo werd eind december aan de ondernemers gepresenteerd. “We willen met onze nieuwe merkidentiteit uitdrukken waar we voor staan en de groei die we de afgelopen jaren hebben doorgemaakt.”
Doppio Espresso is al geruime tijd bezig met het ontwikkelen van een onderscheidend en passend beeldmerk. Het oude logo bestaande uit 2 boontjes was te generiek en niet onderscheidend en kenmerkend genoeg voor het bedrijf. De formule is de afgelopen jaren enorm gegroeid en de kernwaarden zijn vastgelegd. Hier hoort een beeldmerk bij dat het bedrijf representeert.
Achter het nieuwe logo zit een verhaal. De unieke vorm van het huidige logo DOPPIO ESPRESSO, dat sinds de start van het bedrijf bestaat, komt terug in het beeldmerk. De letters D en P uit DOPPIO vormen de basis. De binnenzijde van de D en P is vertaald naar een druppel.
De druppel is vloeistof. Vloeistof is vloeibaar. Vloeibaarheid is een weerspiegeling van vooruitgang en innovatie. En dit is precies waar eigenaren Peter van Eijl en Jonathan Teoh voor staan. De komende jaren blijft de focus op kwaliteit en innovatie liggen. Doppio Espresso wil de beste zijn in kwaliteit, service en beleving. Vanuit het opleidingscentrum in Joure werkt Doppio Espresso aan de ontwikkeling van hun concept, zodat ze gasten blijvend kunnen verrassen met superieure koffie-innovaties en buitengewone momenten.
In de top van de druppel komen vakmanschap en techniek samen. De voortuitgang die het bedrijf doormaakt is zichtbaar in de schenkende beweging van het beeldmerk. De passie en energie van alle ondernemers en werknemers worden weerspiegelt door de vorm.
Het logo zal een prominente plaats op alle uitingen krijgen.